25 مهر 1403

  • 1403/07/09
  • - تعداد بازدید: 56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت

بازدید بیش از سه هزار و 569 بازرسی از کارخانجات و کارگاه های تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان مرودشت

 
 
در 6 ماهه نخست سال؛ بازدید بیش از سه هزار و 569 بازرسی از کارخانجات و کارگاه های تحت پوشش این شبکه

در مدت 6 ماهه نخست سال، سه هزار و569 بازرسی از کارخانجات و کارگاه ها از سوی کارشناسان واحد بهداشت حرفه ای در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، رییس شبکه گفت: در مدت 6 ماهه نخست سال، تعداد کارخانجات تحت پوشش سه هزار569 مورد بازرسی از سوی بازرسان بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت انجام شده است.

دکتر «روح اله کریمی» افزود: کارخانجات و کارگاه های صنعتی تحت پوشش این شبکه دو هزار و 693 می باشد، همچنین در 6 ماه نخست امسال، سه هزار و 569 بازرسی نیز در شهرستان مرودشت انجام شده است.

کارشناس مسوول واحد بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت در این زمینه گفت: در نیمه نخست سال، با توجه به بروز بیماری ناشی از کار توسط عوامل زیان آور محیط کار و به منظور کنترل این عوامل زیان آور و پیشگیری از بروز این بیماری ها، طبق برنامه ریزی انجام شده اندازه گیری عوامل زیان آور در کارگاه های مشمول انجام گردید،  نظر ارزیابی روشنایی محیط های  ازسوی کارشناسان بهداشت حرفه ای این شبکه مورد ارزیابی قرار گرفتند.

«محمدرضا همایون» گفت: با توجه به اختلالات اسکلتی عضلانی در میان کارکنان واحد های تولیدی و پیش گیری از ابتلاء کارکنان به این عوارض و ارایه آموزش های لازم به کارشناسان بهداشت حرفه ای مراکز سلامت جامعه و بالا بودن میزان عامل زیان آور فیزیکی ارگونومی نسبت به سایر عوامل زیان آور محیط کار و پیگیری های مستمر و ارایه آموزش های لازم به کارفرمایان، به نحوه صحیح درست بلند کردن بار و تهیه صندلی جهت کار نشسته به جای کار ایستاده(وضعیت نامناسب بدن) نمودند.

وی افزود: 78مورد نواقص کارگاهی، 23 مورد اخطار کتبی ، 3 مورد معرفی به دادگاه براساس درجه ریسک و اولویت نواقص بهداشتی از سوی کارشناسان بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت ثبت درسامانه جامع بازرسی انجام گرفت.

پایان خبر
  • گروه خبری : گروه اخبار
  • کد خبری : 109517
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید