25 مهر 1403

  • 1403/07/11
  • - تعداد بازدید: 71
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت

برگزاری نشست آموزشی ارگونومی به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

 

کارگاه آموزشی اصول ارگونومی در محیط کار به میزبانی مجتمع پتروشیمی شیراز در تاریخ یازده مهرماه 1403 با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز معاونت بهداشتی واحد بهداشت حرفه ای و با حضور مدرس دکتر تاجور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای جمعی از کارشناسان مهندسی بهداشت حرفه ای صنایع شهرستان مرودشت برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، رییس این شبکه در ابتدا ضمن خوش آمد گویی به حاضرین به بیان اینکه: اصول ارگونومی علم جدیدی است و پس از جنگ جهانی دوم شکل‌ گرفته است، ارگونومیست ها تلاش می‌کنند با بالا بردن امنیت و تغییر در وسایل کار وزندگی، سلامت انسان را تأمین کنند. آشنایی با این علم برای همه ضروری است و این نیاز در صنعت بیشتر احساس می‌شود.      

   دکتر «روح اله کریمی» افزود: ارگونومی به معنای دانش به کار بردن اطلاعات علمی موجود درباره‌ی انسان و روش‌های علمی تولید چنین اطلاعاتی در طراحی محیط کار است.


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اعلام این خبر گفت: ارگونومی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انسان را بررسی می‌کند، سپس اطلاعات به دست آمده را در طراحی مشاغل، فراورده‌ها، محیط‌های کار و تجهیزات به کار می‌بندد. معمولاً از اصطلاحات ارگونومی و عوامل انسانی به‌طور مترادف بهره گرفته می‌شود.


دکتر «تاجور» افزود: هر دو اصطلاح رابطهٔ دوسویهٔ کار و نیازمندی‌های شغلی را بازگو و تشریح می‌کند و هر دو درصدد کاهش فشارهای جسمانی و روانی در محیط می باشد، ارگونومی روشی است که نیازها، توانایی‌ها و محدودیت‌های جسمی و ذهنی انسان‌ها، و محور و مرکزیت اصلی طراحی محصول مورد استفاده که در محیط و مشاغل اطراف او قرار می‌گیرد.

 

پایان خبر

  • گروه خبری : گروه اخبار
  • کد خبری : 109695
کلیدواژه

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید