25 مهر 1403

  • 1403/07/03
  • - تعداد بازدید: 90
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت

یادواره شهدای بسیج جامعه پزشکی و عرصه سلامت شهرستان مرودشت

 
 
 
 
یادواره شهدای بسیج جامعه پزشکی وعرصه سلامت ، همزمان با هفته دفاع مقدس سوم مهرماه 1403 به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت با همکاری بسیج جامعه پزشکی، بیمارستان شهید مطهری شهرستان مرودشت با حضور خانواده شهدا در سالن همایش بیمارستان شهید مطهری مرودشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، رئیس این شبکه دراین مراسم با پاسداشت نام و یاد شهدا با اعلام این خبرگفت: مجموعه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت 21 شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

دکتر«روح اله کریمی» ضمن عرض خیر مقدم اظهار کرد: یک دانشجوی پزشک شهید، 18کارمند و امدادگر شهید و یک شهید مدافع سلامت از شبکه بهداشت و درمان مرودشت، جان خود را در راه دین و وطن نثارکردند.
 
 

دکتر«کریمی» با تقدیر از حضور خانواده شهدا و مدیران ارشد شهرستان در این یادواره گفت: ما اینجا جمع شده ایم تا یادی از شهدا بکنیم، شهدایی که هرچه داریم از جایگاه والای آنها است.

ایشان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شهدا گفت: ایثار، یعنی ندیدن و به حساب نیاوردن خود، این، اوّلین موضعگیرى شهید است. شهدا این هدیه‌ی الهی را آسان و رایگان به‌دست نیاوردند؛ به قیمت مجاهدت به‌دست آوردند؛ در راه خدا جهاد کردند، از خودشان گذشتند و خدا این هدیه را به آنها داد.
 

بالاترین مقام مسوول حوزه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند "فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ تلاش کردن با سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بلندمدّت مشترک بین همه‌ی مردم؛ که البتّه در مورد ما آن اهداف، مخصوص ملّت ایران هم نیست، برای دنیای اسلام بلکه برای جهان بشریت است."

حجت الاسلام «خاوری» امام جمعه شهرستان مرودشت عنوان کرد: شهدا ایثار و از خودگذشتگی را به معنای واقعی معنا بخشدیدند و آنان قهرمانان واقعی کشور ما هستند، با تاکید بر اینکه بالاتر از شهدا هیچ مقامی نداریم، شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های از این دست حداقل کاری است که ما می‌توانیم برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا انجام دهیم.

وی با تاکید بر الگو سازی از شهدا خاطرنشان کرد: ما باید در تمام لحظه ها شهدا را ناظر بر اعمال خود بدانیم، آنها را الگو قرار داده و خود گذشتگی و ایثار آنها را سرلوحه عمل قرار دهیم.وی تاکید کرد: مراکز دانشگاهی وظیفه مهمی را در راستای معرفی شهدا بر عهده دارند تا با شناساندن شهدا به نسل جوان الگوهای بی بدیلی را به آنها معرفی کنند.وی با اشاره به از خودگذشتگی کادر بهداشت و درمان در روزهای سخت همه گیری کرونا افزود: همکاران ما در برهه های حساس نشان دادند که راه شهدا ادامه دارد و با خلوص نیت در راه خدمت به مردم قدم برداشتند و جان خود را در این راه تقدیم انقلاب کردند.

ایشان اظهار داشتند: زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه همگانی دانست و گفت: مگر می‌شود در مکتبی که امام حسین (ع)و زینب(س) است فرهنگ شهادت از بین رود از این رو همه بدانند که این فرهنگ همچنان ادامه دارد، بعضی از افراد بدنبال این بودند که مفاهیم شهید وشهادت دچار فراموشی شده و کمرنگ شود اما در این بین مقام معظم رهبری به عنوان سردمدار این حرکت بعد از دفاع مقدس در عرصه های مختلف با تشویق و تایید حرکت هایی همچون راهیان نور، سخنرانی با متولیان کنگره های یادواره های شهداء، بیان مفاهیم مثل "زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء مانند خود شهادت است، با ارائه کتب و تاریخ شفاهی رزمندگان و شهدای دفاع مقدس و تشویق این بزرگواران درعرصه های مختلف و مباحث مربوط به ارزشهای دفاع مقدس "مثل کتاب نورالدین پسر ایرانی "بدنبال زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان در دوران بعد از دفاع مقدس هستند.
 

 
وی ادامه داد: یاد و خاطره شهیدان در جامعه ما هنوز کمرنگ نشده است و ما با برگزاری این قبیل، یادواره ها، گرامیداشت ها و تکرار این ارزش ها و به اشتراک گذاشتن این پیام ها به این موضوع ارج می نهیم که زنده نگه داشتن یاد شهدا به عنوان یک واجب و یک فرض حتمی برای همه دلدادگان مجموعه انقلاب اسلامی ضروری است.
 
 در پایان این یادواره که با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، ریاست بیماستان شهید مطهری شهرستان،مسوول حراست شبکه بهداشت و بیمارستان شهید مطهری شهرستان، جانشین سپاه ناحیه مقاومت بسیج مرودشت، جمعی ازمسئولین شهرستانی ازهمسران، فرزندان، مادران و دیگر اعضای خانواده های گرانقدر و ارجمند شهدای والای مقام حوزه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت با تقدیم لوایح و اهدایی جوایز تقدیرو تجلیل شد.
 
 
پایان خبر
  • گروه خبری : گروه اخبار
  • کد خبری : 109101
کلیدواژه

تصاویر