سوالات متداول و رایج گیرندگان خدمت واحد فناوری اطلاعات
1- اینترنت (اینترانت) واحد ما(عموما خانه های بهداشت) کند یا قطع می باشد؟
لطفا ابتدا چند سامانه ی داخلی دانشگاه علوم پزشکی را باز کنید(مثل سامانه کارمند ، اتوماسیون ، سایت شبکه بهداشت و یا دانشگاه علوم پزشکی) و اگر مشکلی نداشت ، یعنی صرفا آن سامانه مد نظر شما کند و یا قطع می باشد و این موضوع دلیل بر کندی و یا قطعی بستر ارتباطی واحد شما نیست ، (در غیر اینصورت با واحد فناوری اطلاعات و شرکت پشتیبان تماس حاصل نمایید.)
2- هر چند ماهی یکبار ، هنگامی که وارد اتوماسیون اداری می شوم ، پیغام تغییر پسورد می دهد و وقتی پسورد جدید را وارد می کنم ، تایید نمی کند؟
همکار گرامی ، پسورد جدید، می بایست شامل حروف کوچک ، بزرگ و عدد باشد و حداقل 8 کاراکتر را شامل می شود.
3- عدم نمایش لینک ها و گزینه های موجود در حاشیه سامانه سیب؟
بوسیله کلید های کنترلی (- Ctr) و (+ Ctr) می توان Zoom مرورگر خود را کاهش و افزایش داد ، تا سامانه سیب را بصورت کامل مشاهده نمایید.
4- وقتی از کلیدهای سمت راست صفحه کلید خود استفاده می کنم ، اعداد را تایپ نمی کند؟
دقت کنید که کلید Num Lock (سمت راست صفحه کلید در قسمت بالای کلید اعداد) روشن باشد.
5- از چه طریقی می توانم حجم اینترنت (vpn) اداری خود را چک کنم؟
با مراجعه به سایت اینترنت دانشگاه علوم پزشکی به آدرس internet.sums.ac.ir
6- در هنگام تعریف و یا تغییر کلمه عبور نرم افزار ها و سامانه های خود به چه نکاتی می بایست توجه کرد؟
الف) اطمینان از فارسی بودن و یا انگلیسی بودن صفحه کلید.
ب) اطمینان از روشن و یا خاموش بودن کلید Caps Lock روی کیبورد.
ج) اطمینان از روشن و یا خاموش بودن کلید Num Lock روی کیبورد.
د) استفاده از حروف (کوچک و بزرگ)، اعداد، و علامت هایی همچون @ * & و یا ... ، و حداقل تعریف هشت کاراکتر.
ه) عدم استفاده از عباراتی که مربوط به هویت شخص می باشد همچون (کد ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، کد پرسنلی و ....)