02 دی 1403

پرسش های متداول

 

1- در صورت وقوع درگیری یا توهین مراجعین تکلیف چیست؟

وظیفه پرسنل همواره در صورت پرخاشگری یا برخورد نامناسب  مراجعین حفظ خونسردی و رعایت احترام و دعوت ایشان به آرامش می باشد و باید با سعه صدر و احترام برخورد کرده از هرگونه برخورد نامناسب یا واکنشی که باعث تشدید تنش می گردد خود داری نموده و نهایتا در صورت ایجاد درگیری سریعا مراتب را به حراست و حفاظت فیزیکی مجموعه اعلام نموده و در صورت عدم حضور ایشان،فورا مراتب را به فوریت های پلیس اعلام کرده تا نسبت به صورت جلسه کردن اقدام نموده و یک نسخه از آن را دریافت کرده و به واحد حراست ارسال نموده تا از این طریق پیگیری شود.

 

2- در صورت وقوع سرقت در محل کار چه باید کرد؟

کارکنان مجموعه موظف هستند همواره نسبت به حفظ و نگهداری اموال تحت اختیار خود و موجود در مجموعه مراقبت و نگهداری نموده و از انجام اقداماتی که موجب افزایش ریسک در معرض سرقت قرار گرفتن اموال مثل باز گذاشتن پنجره ها پس از پایان ساعت اداری یا مفقود نمودن کلید اماکن یا رها کردن موتور کولرها در فصول سرد در پشت بام خودداری نموده ولی با تمام این تفاسیر در صورت مشاهده وقوع سرقت بدون ایجاد تغییر در شرایط محیط با حفظ علایم و آثار صحنه سرقت با فوریت های پلیس 110 تماس گرفته تا نسبت به ثبت وقایع و صورت برداری اموال اقدام نموده و از محل فیلم و عکس تهیه کرده و مراتب را به واحد حراست انعکاس دهند.

 

3- در صورتی که کالایی در یک واحد تولیدی یا صنفی به رسم امانت نزد متصرف یا مالک سپرده شود و بعد از مدتی به واحد تولیدی یا صنف مراجعه شود و اثری از کالا یافت نشود شکایت مطروحه تحت چه عنوانی می باشد؟

لازم به ذکر است اولا جهت اطمینان بیشتر و با هدف جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده متصدی یا متصرف یا مالک در موارد ی که نیاز به توقیف کالایی به دلایل کارشناسانه می باشد حتما از قبل با دادستان محترم هماهنگی لازم بعمل آید تا در صورت عرضه یا نبود کالا و نیاز به طرح شکواییه در مراجع قضایی،حمایت مراجع قضایی شامل حال بازرسین گردد و ثانیا شکواییه مطروحه علیه مالک یا متصرف مشمول ماده 663 قانون مجازات اسلامی (دخل و تصرف در اموال توقیفی)بوده و مشمول ماده674(خیانت در امانت)نمی باشد.